AVATUD

T K N R 10.00 - 18.00
L 10.00-14.00
Iga kuu viimasel reedel suletud
Samadel kellaaegadel on avatud Avalik Internetipunkt

reede, 15. märts 2013

Uulu Öökulli Uudised

Lõbusat veerandi viimast nädalat!
Veerandi viimane nädal on koolis keeltenädal. Siis valmivad võõrkeelsed sildid klasside ustele, tutvutakse rahvusköökidega, võisteldakse keeleteadmistes. Traditsiooniliselt valitakse kooli Kuldsuud, toimuvad konkursid klassides ja parima väljaselgitamine kooliraamatukogus žürii ees, mille esimeheks kunagine vabariigi laureaat deklameerimises - Johan Kärp. Kohtume ajakirjanik Riina Martinsoniga ja kunagise meie koolilehe peatoimetaja Alar Rõaga. (Mariliis Allikvee)
Intervjuu Kert Pulstiga, mk.emakeeleolümpiaadi võistlejaga
Kuidas Sulle meeldis eesti keele olümpiaadil?
V: Need olümpiaadid ei sega mind, ma võin neil kooli esindamas käia küll, aga vahel võiks ikka mõni meie koolist veel olümpiaadidele tulla. Muidu on mul üksi jube igav õppida. Eesti keele olümpiaad oli nagu iga teinegi olümpiaad. Ega neil suurt erinevust polegi. Muidu jäin ma selle olümpiaadiga väga rahule ja ma sain seal ootustest kõrgema, 7. koha.
Kas ülesanded olid rasked?
V: Ma ütlen ausalt, et ei olnud. Ma arvasin, et on ikka palju raskemad küsimused, aga need, mida olen koolis peamiselt õppinud, olid selles olümpiaadis olemas.
Mis ülesannet Sa ei osanud või mida Sa polnud harjutanud, mis oli teistmoodi kui tavaliste tundide ülesannetes?
V: Ma ei osanud seal ühte ülesannet, kus tuli ära arvata, kes oli see kirjakeele autor ja mis aastast see pärit on. Kuigi ma arvan, et ma panin enam-vähem täppi kaks õiget vastust. Kui seda olümpiaadi võrrelda kooli asjadega, siis oli see väga sarnane kas: suurele kontrolltööle või tasemetööle. Pigem oli see kontrolltöö moodi, kuna seal oli üsna vähe küsimusi ja need olid suhteliselt kerged küsimused.
Oled käinud mitmel olümpiaadil. Milline olümpiaad on Sinule olnud kõige edukam? Mis Sa arvad, mis on olnud selle põhjuseks?
V: Eesti keele olümpiaad. Ma arvan, et kui ma viimasel päeval valmistusin olümpiaadiks, olin ma täiesti üksi raamatukogus ja ma sain rahus erinevaid reegleid vaadata ja pähe õppida.
Kas valmistusid pikalt olümpiaadiks? Kuidas käib olümpiaadiks valmistumine?
V: Kui aus olla, siis mitte. Tavaliselt annavad õpetajad proovida teha eelmise aasta olümpiaade, siis korratakse erinevaid reegleid ja tähtsamaid õpitud asju.
Kas Sulle oli ootamatu, et Sind paluti olümpiaadile kooli nimel võistlema minna? Miks?
V: Võib-olla natukene, aga samas ei olnud see nii suur üllatus. Kuna ma olen veidike mõnest oma klassikaaslasest targem ja sellepärast saadetakse mind pea igale olümpiaadile.
(Marte-Kristiine Õis)

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar